علیرضا عاقلی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ با اشاره به استقبال خوب شهروندان از سامانه ۱۳۷ شهرداری کرج گفت: بررسی تعداد پیامها به تفکیک ماهیت پیام در سال ۱۴۰۲ نشان میدهد که ۱۲۲ پیام در حوزه فضای سبز و ۱۹۷ پیام در حوزه زیباسازی شهر ثبت شده است.
وی افزود: طبق ارزیابی صورت گرفته شهروندان مناطق ۸، ۷ و ۴ بیشترین پیام و مناطق ۲، ۹ و یک کمترین پیام شهروندی را در این سامانه ثبت کردند.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با اشاره به اینکه موضوع هدر رفت و عدم آبیاری فضای سبز در اولین رتبه از درخواستهای سامانه ۱۳۷ قرار دارد، بیان کرد: نه تنها کرج، بلکه تمامی کلانشهرهای کشور تابستان امسال با مشکل محدودیت منابع آبی و گرمای بیسابقه مواجه هستند و در این شرایط، سازمان با استفاده از تمامی ظرفیتها و اتخاذ سیاستهای جدید، حفظ و نگهداری از فضای سبز شهری را با جدیت دنبال میکند تا آسیبی به فضای سبز شهری وارد نشود.
عاقلی موضوع عدم روشنایی لازم و مناسب در پارکها و بوستانهای شهری کرج را از دیگر موارد ثبت شده در سامانه ۱۳۷ ذکر کرد و افزود: بخشی از این مشکلات به مدیریت مصرف انرژی و حفظ پایداری شبکه سراسری برق مربوط است و بخشی دیگر در حوزه زیر ساختها قراردارد که با تبدیل لامپهای روشنایی پارکها به LED و کم مصرف درحال اصلاح است تا در آینده شاهد ثبت شکایت کمتری در این خصوص باشیم.
این مسئول با بیان اینکه طی ارزیابیهای صورت گرفته درصد بالایی از شهروندان از پیگیری و کاهش زمان رسیدگی به درخواستهای مرتبط با این سازمان رضایت نسبی داشتهاند، ادامه داد: تشکیل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری که حاصل ادغام دو سازمان زیباسازی و پارکها و فضای سبز است، که باعث گسترش وظایف ذاتی و فعالیتهای این سازمان شده و بیشترین تماس و پاسخگویی به شهروندان را داریم.
وی با بیان اینکه سامانه ارتباط مردمی ۱۳۷ شهرداری را باید بهعنوان پیشانی ارتباط دوسویه شهروندان و مدیریت شهری دانست، افزود: بعد از ثبت درخواست شهروندان بلافاصله موضوع به مسئولین مربوطه ارجاع میشود و با اولویتبندی و بازدید میدانی سعی میشود تا درکمترین زمان ممکن، پاسخگویی انجام شود.
منتشر شده در تاریخ ۲۱ مردادماه ۱۴۰۲
ارسال نظر